tiistai 21. tammikuuta 2020

Viikko vierähti kylpylässä



 No olihan se. Melekonen reissu ja uusi kokemus taas lisää. (Maanantaista perjantaihin viime viikolla.)


Sellanen oikeastaan leiri se oli.

Mielenterveyden kuntoutukseen keskittyvä leiri, missä meitä oli 10 henkeä. Keskusteltiin elämäntilanteitamme sekä koko ryhmänä että pienryhmissä. Eri ammattilaisten ohjauksessa. (Muunmuassa psykologin kanssa käydyt keskustelut oli tosi jees. Ja kevyttä liikuntaa. Sitäkin siellä vähän harrastettiin.) (Jep, kuulostaa just sellaselta stereotyyppiseltä "Otan hermoni ja menen vertaistukiryhmähoitoon jonnekin hemmottelukeitaalle." :D Vähän niinkuin joo. Mutta ei sitten taas kuitenkaan.)
 .........
Olin nuorimmasta päästä koko porukassa ja minun lisäkseni 2 muuta osallistujaa saattoi olla/vaikutti olevan alle kolmekymppisiä. Sitten siitä 30 ikävuodesta ylöspäin loput. Ja oli kyllä todella helppo olla siinä ryhmässä, leppoisa sakki eri ikäluokkien edustajia oppimassa tärkeitä asioita omasta terveydestä. Ja etenkin mielenterveydestä. Ja mulle tuli vähän sellanen olo, että tästä tulee olemaan mulle pitkällä aikavälillä oikeastikin hyötyä. Siis kun en vielä ennen sinne menoa tiennyt, että mitä ajatella. Mutta tällä hetkellä aika tarpeellisia juttuja mulle. Vielä kaksi samanlaista jaksoa tulee olemaan, yksi kesäkuussa ja viimeinen sitten taas tammikuussa ensi vuonna. Ja se on minun mielestä mahtava juttu, että on jotain kivaa odotettavaa tulevaisuuteen. Tehtiin jokainen omat tavoitteet siellä ja sitten puolen vuoden päästä taas takaisin viikoksi katsomaan minkälaista kehitystä on tullut. 



(Vasemmalla nimikyltissä lukee mm., että TÄYSIHOITO. Sinne yhteen ravintolaan siis.)

Sen kylpyläosuuden ne ykkösjutut oli sitten muuten: Ilmaiset ruoat ja kylpyläranneke. 

..Ranneke, jolla pääsi uimaan klo 7-17 välillä. Tai saunomaan.

 Eli että joku voisi olla sitäkin mieltä, että no hohhoi, olipas hohdokasta. :D Mutta köyhästä perheestä kun olen, niin oli itellä hymy kyllä korvissa asti: "Leiri! Kylpylässä! Uutta! Jännää! Erilaista!"  HAH :D (Emminä oo ollu ikkää paljon missää hotelleissa.) Ja joo samalla oon sitä mieltä, että täysin oikeasti oleellista kritiikkiä tuli kanssakuntoutujilta kaiken päätteeksi silloin vika päivänä. Mutta jännää yhtä kaikki. Ainakin minulle.


Olin yksin tuossa huoneessa, koska huonekaveri vaihtoi toiseen huoneeseen mm. astman vuoksi. (Yksi kritiikin aiheista: se huoneiden ilmanlaatu.) Kahden hengen majoittuminen periaatteessa olisi pitänyt olla. Varmaan maksettava jatkossa (?) jos haluan samanlaisen yksinäisen suden rauhan pitää. Että tosin semmoinen miinus tällaiselta omaa rauhaa arvostavalta pikku erakolta kylläkin tulee. Että saisi heti alusta lähtien olla yhden hengen huoneita, kun se sitten kuitenkin näköjään pystyi järjestymään joillekin. Hmm?


..Jos noin niin kuin yleensäkin yhtään ketään kiinnosti. Tiivistetysti siis: Leireiltiin! Kylpylässä! Jeij!



 Hups meinas unohtua: eli siis Silmu-kurssi, jos haluaa googletella Kelan näitä tämmösiäkin mahdollisuuksia vielä ihan ite :D  

(Ahkerasti lähetin sisaruksille pröystäilykuvia.. ruoasta. Ylivoimaisesti eniten tuli kuvattua, hmm, kaikkia syömisiä. Hmm.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti